Amnesty Oldenzaal

bibliotheek 3

Net als vorig jaar hebben wij de beschikking gekregen over de 'bakkerskar' tijdens de jaarlijkse Write for Rights actie 2022

Wij staan van ongeveer 10 december t/m 20 december

Meer gegevens over deze actie volgen zo spoedig mogelijk, alhoewel, even naar beneden scrollen en dan kan men in ieder geval zien welke personen extra aandacht krijgen in deze actie.

30 november 2022 aanvang 20:00 uur.

In samenwerking met het Filmhuis wordt dan in het Stadstheater De Bond de film 'Mes frères et moi' vertoond.

De 14-jarige Nour woont in een volksbuurt in het zuiden van Frankrijk. Hij staat op het punt een zomer door te brengen vol plagerijen van zijn oudere broers, de zorg voor zijn zieke moeder en een taakstraf schilderwerk. Terwijl hij bezig is met schilderen in een schoolgebouw ontmoet hij Sarah, een operazangeres die daar een zomercursus geeft. Het blijkt een ontmoering die hem helpt ontsnapen aan de oplopende spanningen thuis en uiteindelijk nieuwe horizonten voor hem zal openen.

AI film The Mauritanian

Write 4 Rights 2022
(10 december schrijfactie)

Write for Rights 2021

Zoals al vele jaren gaan wij rond 10 december WERELDWIJD weer actie voeren.
Voor deze mensen komen we dit jaar in actie.
Hoe en in welke vorm wij actie gaan voeren komen we later nog terug.

lees meer over deze mensen

4 oktober 2022

Amnesty groep Oldenzaal op bezoek bij groep Nordhorn

amnesty nordhorn 3 Amnesty nordhorn 4 amnesty nordhorn 5

Enkele leden van onze groep zijn op 5 oktober, op uitnodiging van Amnesty Nordhorn, naar Nordhorn geweest in het kader van het 60 jarig bestaan van deze groep. In het Stadspark was een expositie van enorm grote doeken met fotocollages van alle acties die Amnesty in de loop van de jaren heeft gevoerd.

Kersttijd 2022

Rond 10 december staan wij natuurlijk met een stand, maar de vraag is nog even waar. Op zaterdag is het stadhuis gesloten. We vermelden zo snel mogelijk wanneer en waar we rond deze datum aanwezig zijn met onze stand.

Op 11 december is er een kerstmarkt in Oldenzaal rond de Plechelmus, ook daarover geven we nog nader informatie.

kerst plaatje

schrijven

Kijk eens hierboven en klik op BRIEVEN.

Elke maand kunt u hier drie voorbeeld brieven downloaden die u kunt versturen of mailen.

aanmelden acties

Of:

kijk eens op deze site

Wereldwijd voert Amnesty actie voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Zonder uw steun is onze strijd niet mogelijk. Help mensen in nood: teken onze petities, stuur direct online een brief naar de autoriteiten of een kaartje aan een gevangene.

kom in actie

Of:

meld je aan voor Spoedacties en ontvang +/- 3 mails per maand om incidenteel andere activiteiten of om steun te bieden.

Razendsnel actievoeren als iemand in gevaar is. Dat is de kracht van onze spoedacties.

Snel, simpel en doeltreffend: duizenden mensen, waar ook ter wereld, sturen een bericht naar machthebbers als iemand wordt gemarteld, bedreigd of onterecht gevangen zit. In korte tijd worden zoveel oproepen verstuurd, dat ze niet genegeerd kunnen worden. Dat werkt. Hoe meer mensen aan de spoedacties meedoen, hoe groter onze vuist is tegen onrecht.

Snel en simpel
Als iemand in gevaar is, ontvang je per e-mail een oproep. Met één druk op de knop steun je de actieoproep.