Amnesty Oldenzaal

Doe mee aan de maandelijkse schrijfactie!

U zendt een of meer brieven aan verantwoordelijke autoriteiten over mensen of situaties waarvoor Amnesty zich inzet. De Amnesty-groep in Oldenzaal biedt u maandelijks een drietal voorbeeldbrieven met beschrijvingen aan. U hoeft deze brieven slechts van uw naam en de datum te voorzien, te ondertekenen en te versturen.

Nu staan op deze site brieven van: april 2024

Het schrijven van veel brieven is doeltreffend gebleken. Al blijven directe reacties vaak uit, toch blijken autoriteiten gevoelig voor de aandacht die op hen gericht is. Vaak leidt dit tot verbetering van de situatie en soms ook tot een snelle vrijlating van gevangenen.

U kunt ook petities ondertekenen en mails versturen! Klik op deze link en help deze personen!

Amnesty voert campagne voor de vrijlating van gewetensgevangenen. Met succes. Ook in 2020 kwamen diversen van hen weer op vrije voeten. We lichten er op deze pagina een aantal uit. We verwachten snel de resultaten voor 2021 bekend te kunnen maken.

Brieven schrijven werkt! Kijk maar......

Jaarlijks worden en duizenden brieven gestuurd van over de hele wereld. Die brieven belanden in de brievenbus van machthebbers die mensenrechten schenden. Zo zetten we hen onder druk om onrecht te stoppen en geven we de mensen voor wie we actievoeren moed. Daardoor werden tientallen mensen vrijgelaten, werden rechtszaken heropend en kregen bedreigde menesn bescherming.
Samen maken we echt een verschil. Geen twijfel mogelijk!

Waarom online actievoeren zin heeft

Het lijkt een simpele handeling: je ziet een oproep langskomen om te protesteren tegen een onrecht ergens ver hier vandaan, je download op deze site een brief of je vindt op Amnesty.nl bij 'Kom in Actie' een onderwerp waar je aan mee wilt doen en klikt door, je typt je naam in en met nog een klik is je protest verzonden.

Journalist Benin bedankt Amnesty-leden

augustus goed nieuws Benin

21 augustus 2020

In Benin is journalist Ignace Sossou vrijgekomen. Hij was in december 2018 tot 18 maanden cel en een boete veroordeeld. In mei dit jaar werd de straf teruggebracht tot 12 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Op 24 juni 2020 zat zijn straf erop en mocht Sossou de gevangenis verlaten. Sossou werd veroordeeld vanwege ‘intimidatie’. Dat gebeurde nadat hij in een tweet de openbaar aanklager had geciteerd.

Elke maand brengen wij drie nieuwe casussen onder de aandacht, met voorbeeldbrieven en beschrijvingen die u kunt downloaden en uitprinten. U dient de brieven alleen nog van uw naam, de datum en uw handtekening te voorzien en te versturen.
De brieven zijn ook te verkrijgen in de Hofkerk en in de Openbare Bibliotheek in Oldenzaal.
Indien u de brieven maandelijks kosteloos thuis op uw email wilt ontvangen, kunt u dit opgeven bij onze contactpersoon.

Posttarieven buitenland

Disclamer

Amnesty International gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden. Wij gebruiken ze om je te informeren over onze werkzaamheden of om je steun te vragen.